Yıllardır süre gelen büyük bir tartışma vardır. Windows kullanıcıları Windows’u savunurken Mac’i dışarı vurur, Mac OS X kullanıcıları da kendi işletim sistemlerini savunurken Windows’u yerden yere vurur. İki kullanıcı grubunun bahaneleri de genellikle ‘şu şunu bundan çalmış’ olur. Microsoft’un yeni jenerasyon işletim sistemi Vista’ya aylar, Apple’ın yeni jenerasyon olmayan işletim sistemi Leopard’a da 5 gün kala (çünkü Tiger zaten yeni jenerasyondu) gerçek ‘hırsız’ı aramaya koyulalım. Zira eğer ki Vista’nın beta sürümünü yükleyip göz attıysanız, onun Apple’ın 5 gün sonra ‘eski’ olacak işletim sistemi Tiger’a pek de benzediğini farketmişsinizdir!

- Windows Vista dosya görüntüleyici

Mac OS X dosya görüntüleyici - Finder
Vista’nın dosya görüntüleyicisine ilk baktığımızda, gerçekten renk zengini olan bu işletim sistemini henüz ilk andan itibaren Mac OS X’e olan benzerliklerini farkediyoruz. Microsoft kendi stilini Vista’yla tanıtmayı başarmış, fakat işlevsellik olarak kendine özgü bir çizgi çizememiş gibi görünüyor. Sol tarafta bulunan kısayol menüleri, yukarı-sağ taraftaki arama kutusu ve ikon dizilimiyle Vista, Mac OS X’ten Vista’ya geçecek olanlar için hiç de zor bir sistem olmayacak gibi görünüyor.

F9 tuşuna bastığınızda tüm açık ekranları küçültüp kolay program geçişi yapmanızı sağlayan ‘Exposé’.

Ve Vista.
‘Exposé’ Tiger’ın şüphesiz en iyi yeni özelliklerinden biriydi. Varsa Mighty Mouse’unuzun yan tuşlarına, veya klavyenizde F9 tuşuna bastığınızda açık olan tüm pencereleri ekrana sığacak şekilde düzenleyip karşınıza getiren bu özellik, programlar arasında gerçekten kolay geçiş yapmayı sağlıyordu. Sanıyorum ikinci resim hakkında birşey dememe gerek kalmıyor.

- Mac OS X Widgets

- Windows Vista Gadgets
Bu kadar da olur mu demeyin! Microsoft olabildiğini bize ispatladı. Mac OS X’in ünlü ‘dashboard’u ve ‘widget’ları, çok yakında Windows kullanıcılarına da sunulacak! Her ne kadar sağ kolonda olacak da olsa, fotoğraflarda da gördüğünüz gibi Apple Microsoft’a iyi bir fikir ‘hediye etmiş’. Sadece Microsoft da değil, Google ve Opera gibi yazılım şirketleri de bu kervana katıldılar.

- iLife’ın vazgeçilmezlerinde iPhoto

- Ve bu da tasarımı değişmiş iPhoto: Photo Gallery
Vista’nın diğer bir ‘yeni özelliği’ ise ‘Photo Gallery’ olacak. Photo Gallery ile albüm oluşturabilecek, fotoğraflarımız arasında gezinebilecek, hatta fotoğraflarımızı direk olarak DVD veya CD’ye çekebileceğiz! Program ikonları yine aşağıda bulunan Photo Gallery’nin sağ kolonunu aynı iPhoto’daki gibi albümler oluşturuyor.
Internet Cafe sahibi bir abim gidip bilgisayarına Windows Vista yükleyecek, ardından bu mükemmel özelliklerle karşılaşacak: ‘Vay be, ne güzel yapmış adamlar!’
Yorumlar
27 kişi yazı hakkındaki fikrini belirtmiş.
Microsoft bişler yapmıştır:) beklerim yani…
iNSiRaH, 2.8.2006 tarihinde yazmış.
Güzel bir karsilastirma yapmissin. Baska firmalarin yenilikci fikirlerini pek bisey katmadan kullanmak Microsoft icin sirket politikasi gibi birsey. Bu politikanin baslangicini “Pirates of Silicon Valley” filminde gorebilirsiniz. Malesef buyuk kullanici tabani sayesinde calinan fikirlerin Microsoft’a ait oldugunun saniliyor. Diger tarayicilardan aynen alinmis ozelliklerle tanitimi yapilan IE7′de de bu durum degismeyecek. Eminim cok begenilir bu yenilikci(!) urunler..
Mehmet, 2.8.2006 tarihinde yazmış.
Ben şunu bilir şunu söylerimki: Windows hırsızdır.Bunu kimse inkar edemez.Eğer baba bir işeltim sistemi varsa O da Mac OS X’tir.Bakmayın windows kullandığımıza.Gerek güvenilirlik gereksede sunduğu hizmetler konusunda Mac OS X iyi bir işletim sistemi bence.En sevdiğim özelliğiyse trojan yada virüs denilen tabiri kötü kelimeleri literatürlerinden çıkarmış bir işletim sistemi.Saygılarımla
sd
Salih Deveci, 2.8.2006 tarihinde yazmış.
Düşüncelerin biraz abartıldığı konusundayım. Bence “tartışılan konu”, önce ya da sonra yapmış olmakla değil, direkt olarak içinde bulunduğumuz zamanla alakalı.
Widgets, Photo Gallery ya da Flip3D (ya da Mac isimleri her neyse) çağın getirdiği birer gereklilik.
Microsoft’un sahibi olduğunuzu ve yukarıdaki gereklilikleri yeni işletim sistemine koymadığınızı düşünelim…
İnsanları, Google Desktop Search, Desktop Search eklentileri (gadgets), Picasa vs. programlar kullanmaktan nasıl alıkoyabilirsiniz? Üstelik Google sizin en büyük rakipleriniz arasındayken?
“Peki bunlar farklı yapılamaz mı?” diyenler olacak…
Mesela; Widget mantığı:
Yaptığınız şey ya widget(=gadget) ya da farklı birşey olacaktır. Kimin kimden çaldığının bir önemi yoktur. Kimin bunu kendi sisteminde kullanıp kullanmayacağının önemi vardır.
Mesela; Photo Gallery mantığı:
Sırf farklı birşeyler yapmış olmak için, kullanılabilirlikten ödün vermek mi daha iyi yoksa “Fotoğraf Galerisi” adı altında geçen programlardan esinlenmekle suçlanmak mı?
Mesela; Flip 3D veya Exposé mantığı:
Alt+Tab’ın yeni versiyonu olarak görülemez mi? Kapasite, içerik ve işlem gücünün üstel olarak arttığı bir zamanda, “elinin altındakilere kolay ulaşabailmek” başlı başına bir gereklilik değil midir?
Bir de farklı açıdan bakalım: NVIDIA ve ATI arasındaki çekişme;
İçlerinden birisinin ürettiği bir teknoljiyi, rakip firmanın inat edip kullanmamaya çalıştığını düşünsenize…
Bence;
Internet Cafe sahibi bir abim gidip bilgisayarına Windows Vista yükleyip ‘Vay be, ne güzel yapmış adamlar!’ desin.
Grafik Tasaımcısı abim, kendine uygun olan Mac sistemini kurup renkler karşısında mest olsun.
Özgürlükçü abim, bilgisayarına bir Linux derlemesi yükleyip konsolun tadını çıkartsın.
Mustafa S., 2.8.2006 tarihinde yazmış.
Kesinlikle katılıyorum biri diğerinin teknolojisini kullanmazsa eğer çıkmaza girer. Ama tabi bu nvidia ve ati den biraz daha farklı genelde teknolojiyi geliştiren macosx oluyor windows ta kullanmak zorunda kalıyor :)
Uğur Yıldız, 3.8.2006 tarihinde yazmış.
Mustafa, widget mantığında kimin bunu sisteminde kullanıp kullanamayacağının önemi vardır demişsiniz. Öyledir, fakat diğer şirketler gibi Microsoft’un da fikirlere saygı duyması gerekir. Biz bir insanın bu fikri düşünüp kafasında tasarlayana kadar verdiği zahmeti, zamanı düşünürüz. Microsoft’un yeni işletim sisteminde bunu ‘direk olarak alması’, bu insana yapılan bir hakaret değil midir?
Flip 3D alt+tab’in yeni fonksiyonu değil, zaten ikisi de bulunuyor. Bu ‘yepyeni’ bir özellik.
Yazıyı yazarken amacım şuydu. Internet Cafe sahibi bir abim gidip bilgisayarına Windows Vista yükleyip ‘Vay be, ne güzel yapmış adamlar!’ demesin, çünkü marifet bunu yapmakta değildir.
Bazen güzel fikirli reklamlara rastlarsınız, ‘vay be, ne güzel yapmış adamlar!’ dersiniz, ama reklamın aynısını evinizde siz de yapabilirsiniz. Fakat o reklamı güzel yapan hazırlama marifeti değil, o reklamın fikiridir.
Muhammet Sevim, 3.8.2006 tarihinde yazmış.
Mac OS X kullanıcılarını,daha renkli daha caf caflı olduğu için çekmeye çalışıyor olabilir mi?
Seven-7, 3.8.2006 tarihinde yazmış.
Microsoft direk olarak geçirmemiş ki üstünde biraz oynamış.Niye Mac’i savunuyorsunuz anlamıyorum.Çok pahalı ve Vista gibi herşeye her yere uyumlu bir işletim sistemi varken Microsoft Mac’ten çalmış diye insanlar Mac’i seçmez.Sırf tasarım güzel diye niye Mac’le uğraşayım ki.?
Özgür, 3.8.2006 tarihinde yazmış.
Özgür, size Mac’e geçin demiyoruz. Tasarımdan da bahsetmedik bu yazıda. Bizim bahsettiğimiz ve daha ilk paragrafta söylediğim gibi, Windows kullanıcısının kabullenmek istemediği şey fikir hırsızlığıdır. ‘Microsoft direk geçirmemiş ki üstünde biraz oynamış’ demişsiniz, tekrar söylüyorum, bu fikrin orjinal sahibine bir saygısızlık değil midir bu? Mac OS X’te zaten olan, ve orjinal fikirleri yine Apple’a ait olan bu özelliklerin Microsoft tarafından kopyalanmasına dayanamıyorum. Microsoft bu kadar aciz bir firmamı ki sadece fikir hırsızlığı yapıyor?
Muhammet Sevim, 3.8.2006 tarihinde yazmış.
windows 95 lanse edildiğinde de böyle hararetli tartışmalar olmuştu… tarih işte… birisi şu kediye kovaladığının kendi kuyruğu olduğunu söylesin lütfen, yoksa sonsuza dek tekerrür edecek…
ems, 3.8.2006 tarihinde yazmış.
İyi de yeni birşey değil ki bu? Microsoft bunu hep yapıyor? Şu anda windows’ta kullanılan simgeler (ikonlar) kimden alındı sanıyorsunuz ?
turca, 6.8.2006 tarihinde yazmış.
Linux & Unix untuldu mu?
eselioglu, 9.8.2006 tarihinde yazmış.
ama zaten pazarlamanın bilinçaltında her zaman beğenileni yapmak yokmudur ? nasıl mafya dizisi tutunca her kanalda mafya dizisi oluyor, çalıntı olmuyorsa,
mac arayüzüne özenen 100binlerce windows kullanıcısını mutlu edecektir. microsoft belki birkaç kötülüğü olabilir, ie olsun xp açığı olsun ama günah keçisi ilan etmenin anlamı yok bence.
junkie, 13.8.2006 tarihinde yazmış.
merhaba arkadaşlar, microsoft, ibm ve apple firmalarının kuruluş tarihlerinden bu yana geçmişlerini araştırırsanız aslında olayın iç yüzü gayet net ortaya çıkıyor. Microsoft ilk kurulduğunda ibm ve apple kendi yazdıkları sistemi kullanıyorlardı. Taaki apple grafik arayüzlü işletim sistemini piyasaya süreceğini duyurana kadar… Bizim uyanık gates hemen kolları sıvamış ve apple’dan daha önce grafik arabirimli işletim sistemini piyasaya sürmüş ve öyle bir sürmüşki sadece pc ve ibm’in bütün teknolojisiyle tam uyumlu bir halde. Ibm grafik arayüzü olayında geç kalınca istemeyerekte olsa microsoft ile zorunlu bir anlaşma yapmış ve microsoft dünya devi olmakta ilk adımı atmış bulunuyor. Tabii bu zamanlarda fikir hırsızlığını microsoft biraz abartmış ve direk yazılım hırsızlığına soyunmuş. Jpeg formatını sisteminde kullanıyor ve bu formatı yaratan üniversiteli öğrenciye o dönemde 90 million$ tazminat ödemek zorunda kalıyor, sonraki hırsızlıklarında genel olarak yazılım şirketlerini satın almaya başlıyor. Ve microsoft ilk darbeyi windows nt ile vuruyorki o zaman apple da böyle bir düşünce bile yokken!!! Microsoft artık yıkılamaz bir dev haline geliyor. Şimdi janjanlı arayüz olayına gelince microsoft bunu yıllar önce yapamazmıydı yada çalamazmıydı elbetteki yapardı ama adamın sistemi zaten kasıntı çalışıyordu apple ile en büyük farkı hız konusunda olduğu için microsoft bu olaylarda beklemede kaldı ki günümüzde teknolojinin aşırı ilerlemesi ve rekabetin artmasına paralel olarak fiyatlarında düşmesi microsofta artık yapalım fikrini yerleştirdi. Çünkü artık evlerdeki pc ler oldukça hızlı ve microsoft şu anda ne kadar ekleme yaparsa yapsın sistemler bunları kaldırabilecek durumda. Kısacası microsoft win 3.1 den bu yana hırsızlık yapıyor ama oldukça akıllı bir hırsızlık bu. Eğer öyle olmasaydı bütün yazılım firmaları windows destekli program yazmaz mac destekli programlar yazardı. İşin özü microsoft tam anlamıyla bir hırsızdır hem fikir hem yazılım hırsızlığı ama kullanıyormuyuz evet kullanıyoruz çünkü windows uyumlu bir çok program bana mac uyumlulardan daha kullanışlı geliyor
bawyera, 19.8.2006 tarihinde yazmış.
bence de çalmak, emeğe saygı gibi konular asla son kullanıcıları ilgilendiren şeyler değil. kullanıcıları ilgilendirecek şey kullanışlılıktır. ben bir programın xp de daha hızlı ve performanslı kullanıyorsam (örn: alt + ile tüm menülere hızlı bir şekilde klavyeden ulaşmak ), yada derli toplu yapısı için tabii ki bana kullanışlı gelen Xp işletim sistemini seçerim. kimin çaldığı değil, kimin kullanışlı olduğu önemli. Xp nin OsX e göre bazı eksileri vardı (expose vb.) e, ne güzelki bunlar Vista’da ortadan kalkmış… OsX kullanırken kanser olmayı tercih etmem…
Can Eğridere, 21.8.2006 tarihinde yazmış.
yazın herzamanki gibi çok güzel muhammet ama hadim olmayarak kendimi senin o internet cafe ci abinin yerime koyayım :
ben cafemde windows kullanırım ve windows un kolaylık namına yaptığı bütün çal(ış)malar benim lehimedir. neticede herşey yasal ve ben lisans ücretimi ödüyorum. bundan ötesi beni değil benden parayı alan şirketlerini bağlar. ne windowsun hintli bir çocuk tarafıdan yazılması beni ilgilendirir ne de tasarımının bir başka işletim sisteminden çalınması hatta hepsinden bir şeyler çalsınlar süzüp daha işlevsel bi işletim sistemi yapsınlar ben de onu kullanıyım..
nurkan, 2.9.2006 tarihinde yazmış.
Macintosh kullanmayanların mac kullanıcılarını sadece ekran görüntülerine bakarak anlayabileceğini sanmıyorum. O yüzden sözü fazla uzatmayacağım. Diyebileceğim tek şey şu: Mac gibisi yok. Ya da diğer bir deyişle; su çok güzel gelsenize ;)
Ömer Durmaz, 8.10.2006 tarihinde yazmış.
Ben saydiginiz ozelliklerin cogunu Linuxta farkli isimler altinda zaten kullaniyorum.
Simdi hirsiz kim oldu?
:-)
mustafa suphi, 14.10.2006 tarihinde yazmış.
Arkadaşlar bence burada yorum yapan insanların yarısından fazlası, bir işletim sistemi nasıl çalışır, sistem kaynaklarını nasıl yönetir, kullandığınız işletim sisteminin çekirdeği neler yapabilir neler yapamaz, popüler olan işletim sistemlerinin zararları nelerdir yararları nelerdir.
ve son olarak siz kullanıcı olarak bilgisayarınızdan neler istiyorsunuz ve alıyorsunuz?
bir geliştiricinin (hatta geliştiriciler de kendi aralarında tonla gruba bölünebilir), bir tasarımcının, bir dergi editörünün, geliştirdiğiniz yazılımın müşteri grubunun veya hiçbirşeyden haberi olmayan son kullanıcıların işletim sistemlerinden (onlara göre bilgisayar :) ) ne istediklerini BİLMEDEN bence çok konuşuyoruz, ve işin kötü tarafı bunun burada tartışan insanlar arasında 1 tanesine bile faydası yok.
Muhammetcim harika bir karşılaştırma yapmışsın, bence bu karşılaştırma yorumlara kapalı kalmalıydı..
Mehmet Fatih YILDIZ, 26.10.2006 tarihinde yazmış.
bence çok yanlı bir makale
pek bi alaka kuramadım
yani adam görünüşe aldanmış resmen. ne yapması gerekiyordu windowsun onu anlamadm. tamam bende windows sewmem linux hayranıyımdır ama bu olmadı bence.
kendi yazısıda değil bu zaten başkasından almış
okumuştum bun udaha önce. adamın kıyasladığı sistemler
vista daha longhorn çıkardığında yoktu ortada
sonradan çıktı
o zaman çalıntı olan dierleri diyebilriz.
search dan bahsetmiş. search butonu genel dosyalama kodları içinde arior maxos daki ise klasör içi.
basit yani yan menü demiş. o menü 98 SE den beri windowsun stili zaten
gadgetlere gelince kullanışlı olmş bence. eksik dolmuş çalıntı olup olmaması çok şey ifade etmez. ama kimse aeronun gücüne yetişemedi daha
neden bunu dikkate almiolar.
Windows+tab özelliği=
yani f9 la program listesi içinde bence hiç bir alakası yok. orda geçiş zaten alt+tab ksayolunda wardı.
peki grafiksel ağırlık stiline ne demeli? bence yanlş bir eleştiri bu.
daha fazla şey öğrenmek isteyen varsa. anahatlarına geçebiliriz.
ya da teknik kısımlarına. maxOS kullanıcılarının genel hareketi zaten farklı yorumlar beklemiyordum. beklediklerim aynen burda.
metallica - megadeath savaşı gibi oldu bu zaten. gereksiz bilmeden eleştiriler. neyse kolay gelsin. bi daha ki sefere daha mantıklı bir eleştiri yaparsan. yada alıntılarsan! sevinirim.
Gökhan ERYILMAZ, 2.8.2007 tarihinde yazmış.
Sayın Eryılmaz,
fikir ayrılığı oluşması doğaldır. Bunu anlayışla karşılarım, ve sizden de benim fikirlerime katılmanızı istemem. Fakat eğer “kendi yazısıda değil bu zaten başkasından almış. okumuştum bun udaha önce.” derseniz, orada durun derim! 1 sene önce yazılmış yazıya çalıntı derseniz, seviyenizi oradan çıkartır ve ondan sonraki cümlelerinizi okumaya gerek duymam. Rica ederim kaynak gösteriniz, ama önce bu yazının mı - yoksa okuduğunuz yazının mı çalıntı olduğunu öğreniniz.
Muhammet Sevim, 2.8.2007 tarihinde yazmış.
Sayın Sevim;
PC net dergisi ağustos 2006 sayısında alıntı olarak yayınlanmıştır.
Alıntı yapılan site yazılmamış (haklar yüzünden).
Yazıda Vista Longhorn’dan bahsediliyor.
Gökhan ERYILMAZ, 2.8.2007 tarihinde yazmış.
Ayrıca nacizane görüşüm doğrultusunda bu sistemleri kurup bu benzer düzende ve çözünürlükte fotoğraflama ve bahsettiğiniz özellikleri test ettiğiniz ihtimali olduğunu pek zannetmiyorum.
Gökhan ERYILMAZ, 2.8.2007 tarihinde yazmış.
Yani bu yazının PCnet’te yayınlanmış ‘Longhorn’u anlatan bir yazıdan alıntı olduğunu düşünüyorsunuz. O zaman sizi düşüncelerinizle başbaşa bırakıyorum.
Vista fotoğrafları değil, Mac OS X fotoğrafları benim tarafımdan çekilmiştir ama bunun pek bir alakasını göremedim. Fakat asıl siz, henüz anlattığımız şey olan Mac’i belki de kullanmadan yorum yazmaya kalkıyorsunuz. Bu yazıyı yazmadan önce tabii ki her iki sistemi de test ettim, tabii ki yazdığım şeyleri kendi görüşlerim doğrultusunda belirttim. Herkesin fikri farklıdır, zaten yazıya konu olan tartışmalar da bundan dolayı doğmaktadır.
Daha önce de söylediğim gibi, fikrinizi dilediğiniz gibi belirtme hakkına sahipsiniz, fakat Ağustos’un daha başında yayınlanmış, bir yıllık bu bu yazı için çalıntı diyemezsiniz.
Muhammet Sevim, 3.8.2007 tarihinde yazmış.
ben ağustos 2006 da böyle bir yazı bulamadım
http://www.pcnet.com.tr/content/view/77/47/
nurkan, 11.8.2007 tarihinde yazmış.
Size ne yaw kim kimden ne çalmış. Elalemin derdi sizi mi gerdi. Sizi ne ilgilendirir? MS tabi ki MAC OS X’i araklıyor fakat adamları bu derece eleştirip Fanboyism yapmaya ne gerek var? Emeğe saygıymış filanmış. Steve Jobs para kazanında 3 kurusu da sizin cebinize mi koyuyor? Bende bu yazıyı şu anda OS X ile gönderiyorum fakat OS X bana çok basit kaçıyor .Windows’da ki gelişmiş yapı onda yok. Ayrıca OS X’de Xerox’dan çaldı GUI’yi. (Çalmak olmasa bile OS X GUI’si xerorx’da kullanılmıştır araştırın)
ozgur81, 22.11.2007 tarihinde yazmış.
Şimdi en basitinden diskimi veri kaybetmeden bölmek istiyorum sistemimde sadece MAC OS X yüklü. Şimdi benim diskimi bölebilmem için extra bir programa ihtiyacım var. Bu program da büyük bir olasılıkla ücretli.
AMa Windows Vista’da yönetim konsolunda, disk araçları kısmında, işletim sisteminin üzerinde çalıştıgı partition’ı sistemi boot etmeden bölebiliyorsunuz. Bu acaip bir teknoloji. Bunu Power Quest partition magic’de bile yapamazsınız. Sistemi yeniden başlatmanız gerekir. Sİstem yeniden başlar ve mavi Partition Magic arayüzü Windows’dan önce başlayarak diskinizi bölüp dosyaları taşır.
Windows’da ki yönetimsel araçlar ve MS tarafından entegre edilen işe yarayan şeyler gayet güzel.
Ben MAC OS X’i de seviyorum Windows’u da kullanıyorum. Şu virüs spyware kapmama olayı ise komple palavra. Bilgisayardan anlamayan adamlar MAC OS’de kendilerini çok rahat hissediyorlar.
Evet MAC OS Unix tabanlı ve Mach kernel kullanıyor. Fakat bu ona tehlikeli virüslerin yazılamayacagı anlamına gelmez. Mac OS kullanan insanları hedefleyen virüsler yazılmıyor çünkü MAC OS kullanan insan sayısı genele göre çok az.
Ben oturup bir virüs yazmak istesem MAC OS’i kaale bile almam. Önce Windows için programlarım Win dışı platforma virüs yazmak istiyorsam OS X’den önce oturur Linux’a yazarım. Linux kullanım oranı bile OS X’den daha fazladır.
OS X hacklenemez olayı ise tamamen palavra. Adamın teki OS X’i hackleme yarışmasında çok kısa bir sürede sistemde açık bularak girdi.
Apple OS X’in yeni sürümünü çıkarıyor ve aynı gün Güvenlik güncelleştirmesi yayınlıyor.
OS X’e tanrı gibi tapmayı bırakın. OS X çok şık görünen güçlü bir çekirdek üzerinde çalışan basitleştirilmiş ve son kullanıcıya sunulmuş bir BSD türevi.
Öyle Alien teknolojisi filan değil.
Windows’un ve OS X’in kendine göre kötü yönleri var ve her ikiside kesinlikle işe yaramaz değil.
Fakat MS Windows’u marjinal görünüp o kadar para saydık mantıgı üzerinden giderek Apple bilgisayarlarınız ile hava atmaya kalkışlmayın.
Bilgisayardan ciddi şekilde anlayan birileri sizi çok kötü bozar darmadağın olur ortamdan bitik olarak çıkarsınız.
ozgur81, 22.11.2007 tarihinde yazmış.
E-posta adresiniz hiçbir zaman yayınlanmaz. Temel HTML metin şekillendirilmesi izinlidir.